מנגליסט מקצועי? המדריך המלא לצליית ירקות ובשרים בגריל | הלביץ ברוך בע"מ

מנגליסט מקצועי? המדריך המלא לצליית ירקות ובשרים בגריל

מנגליסט מקצועי? המדריך המלא לצליית ירקות ובשרים בגריל

אנו במדינת ישראל אוהבים לעשות על האש, לארח חברים אצלנו למנגל בחצר ואפילו ביום העצמאות חוגגים את עצמאות המדינה עם מנגלים בכל רחבי הארץ.
חושבים שאתם מנגליסטים מקצועיים? ובכן לא תוכלו להיות כאלה אם לא תדעו לבחור את הבשר בצורה נכונה וכמובן לצלות אותו בצורה נכונה.
מדריך זה נועד לסייע לכם בבחירה נכונה של הבשר וכמובן צלייה נכונה שלו. מתחילים להריח את ההבדל?

איך לבחור בשר בצורה נכונה?

הבסיס של צליית בשר נכונה מתחילה בבחירה נכונה של הבשר. כאשר נכנסים אל הקצב קל מאוד להתבלבל בין הנתחים השונים, מה כדאי לבחור, מה טרי יותר ומה פחות.
יש כמה דרכים לדעת האם הבשר שאנו קונים הוא טוב או לא אולם הבסיס שכדאי לדעת הוא לרכוש את הבשר מקצב שאתם יכולים לסמוך עליו.
איך תסמכו עליו? למדו כמה טריקים לבדיקת הבשר וכך תדעו אם הבשר שאתם מבקשים לקנות הוא אכן טוב עבורכם. להלן כמה טיפים לבחירה נכונה של הבשר:

– ראשית כדאי לדעת שבשר בקר עובר תהליך יישור שאמור להיטיב ולהשביח את הבשר ולרכז את הטעמים שלו.כדאי לרכוש בשר שבוצע בו יישון בטמפרטורה ולחות נכונים בחדר קירור המיועד לכך.
– כדאי לבדוק בוויטרינה את תצוגת הבשרים. אם אתם רואים שלולית של מים מהבשרים המוצעים לכם למכירה ככל הנראה אלה עברו תהליך של הפשרה מה שאומר שהם פחות טריים.
– השתדלו לרכוש בשרים כחול לבן – בשר מיובא מחו”ל כבר הוקפא פעם אחת ואם נמכר לכם “כטרי” זה אומר שתצטרכו להשתמש בו באותו היום ולא תוכלו להקפיא בשנית ולהשתמש בפעם אחרת.
– לאורך הנתח יש סימני שומן לבנים/צהובים. כדאי לוודא שאלה נמצאים לכל אורך הנתח ולא רק במקום אחד + כדאי לוודא שהם בצבע לבן ולא צהוב.
– כדאי ללחוץ עם האצבע על הנתח שניתן לכם על ידי הקצב. אם נותר שקע על הנתח זה אומר שהבשר יושן כראוי. אם לא זה אומר שהוא יהיה צמיגי ולא נעים לאכילה גם לאחר הצלייה.

הכנת בשרים משופדים:

בשרים על שיפודים כדאי להכין כשהם טריים ו/או מופשרים היטב. בדרך כלל התיבול יהיה מלח-פלפל ומעט שמן זית.
יש שעושים שימוש בתבלינים נוספים כמו פפריקה, תבליני על האש למיניהם או תבלינים מוכנים לסטייקים. תלוי כמובן בסוג הבשר שאתם עושים בו שימוש.
חתכו את הבשר לקוביות גדולות מספיק והשתמשו בשיפודי ברזל שיהיו עדיפים על שיפודי העץ.
עדיף צלייה ארוכה יותר מעט בטמפרטורה נמוכה יותר כדי שהבשר יהיה מוכן היטב גם מבפנים אך לא שרוף מדי.

הכנת שיפודי ירקות:

שיפודים אלה יהיו שוס נהדר בכל על האש כדי לרענן ולגוון את הארוחה.
ניתן לעשות שימוש בעגבניות שרי, בצל, חצילים, פטריות, פלפלים, קישואים ומיני ירקות שאתם אוהבים.
הצלייה תערוך מספר דקות בדרך כלל וטוב לסובב את השיפוד כדי להכין את הירקות היטב מכל הצדדים.

איך הכי מומלץ להכין על האש?

באתר הלב”ץ ברוך בע”מ תוכלו למצוא את הגרילים הטובים ביותר להכנת הבשר והירקות בצורה הטובה ביותר.
תוכלו לרכוש גריל פחמים ברזילאי שיהיה מספיק גדול מרווח להכנת כמות מספקת של בשר ו/או ירקות במקביל וכמובן לשמור על החום של הפחמים לאורך זמן רב יותר.
יש שיעדיפו לעשות שימוש בגריל גז איכותי במיוחד כאשר מדובר על מנגל לגינה.
גריל גז שכזה יגיע עם 4-5 מבערים בהתאם לדגם שתבחרו, מתג הצתה צדדי למי שירצה להוסיף סיר לחימום הבשרים, תבשיל,
לטגן צ’יפס או לשרוף פיתות וכמובן יכלול גם מסך תצוגת טמפרטורה, מערכת גריל מברזל יצוק וניתן לרכוש אליו גם פלנצ’ה ואביזרים משלימים נוספים.

מאמרים נוספים

מאמרים חדשים

08.05.2024
דשא סינתטי הוא פתרון נהדר ליצירת מראה ירוק ומרענן בגינה, בחצר או במרפסת, בלי הצורך בתחזוקה רבה. עם זאת, חשוב בכל זאת לנקות ולחטא את הדשא הסינתטי באופן קבוע, כדי לשמור עליו במראה הטוב ביותר ולהאריך את חייו. SAG שמפו לניקוי וחיטוי דשא סינתטי LE654 הוא פתרון מושלם לניקוי וחיטוי יסודי של דשא סינתטי. השמפו […]
04.04.2024
איך להוריד עובש מהקיר: המדריך המלא במיוחד בשבילכם. עובש בקירות הוא תופעה שכיחה ומטרידה, הן מבחינת הנראות והן מבחינת ההשפעות הבריאותיות. כתמי עובש שחורים או ירוקים עלולים להופיע בחדרים לחים, כמו חדרי אמבטיה ומטבחים, ומהווים סימן לבעיית רטיבות. חשוב לטפל בעובש בהקדם האפשרי, הן כדי לשמור על אסתטיקת הבית והן כדי למנוע פגיעה בבריאות. במאמר […]
18.09.2023
הגג דולף? אתם לא היחידים שסובלים מהבעיה מכירים את התופעה שחוזרת על עצמה בכל שנה מחדש, הגשם הראשון יורד ובלא מעט בתי מגורים בישראל כאילו מתעוררים לבעיה שצצה רק כעת של רטיבות בגג או אפילו גג דולף למרות שהיו לנו חודשים ארוכים של שמש אותה יכלנו לנצל לטובת איטום הגג. לכן השאלה המתבקשת היא מדוע […]
18.06.2023
מברגות ומקדחות, עד כמה הן באמת חיוניות בחיים שלנו? אנשי מקצוע משתמשים במברגות ומקדחות במשך שנים ארוכות, כשהם בוחרים את הכלים המקצועיים ביותר על מנת לעבוד בצורה יעילה תוך כדי הפעלת פחות כוח פיזי וכך הם מסוגלים לעבוד למשך שעות ארוכות יותר. בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי מהותי בשעה שיותר ויותר אנשים מן בשורה רוכשים […]
18.06.2023
מברגות אימפרקט מומלצות מתי בפעם האחרונה ניסיתם להבריג והמברגה שלכם נתקעה באמצע הפעולה או שנדרשתם להפעיל כוח פיזי רב בכדי להשלים את הפעולה? אם עניתם בתשובה חיובית לשאלה כנראה שאתם עדיין עושים שימוש במברגה רגילה ולא במברגת אימפקט איכותית. בשונה ממברגות רגילות, מברגות אימפקט מיועדות להברגה בחומרים קשיחים יותר כדוגמת פח, מתכת, עץ ואפילו בטון. […]